ОБУЧЕНИЕ АУДИРОВАНИЮ НА ЗАНЯТИЯХ ПО РКИ НА ЭТАПЕ ДОВУЗОВСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ

В сообщении рассматриваются проблемы аудирования как вида речевой деятельности. Также говорится о том, какие навыки и умения должны быть сформированы у учащихся при обучении аудированию на этапе довузовского образования. Особое внимание уделено основным типам упражнений, направленных на снятие трудностей при обучении аудированию.

TEACHING OF LISTENING AS A SPEECH ACTIVITY AT THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN (PRE-UNIVERSITY STAGE)

Listening is one of the most important and difficult issues in teaching Russian as a foreign, especially at the preuniversity stage. In this article the problems of forming main skills of listening as a speech activity are focused. Also the different types of exercises aimed at formation these skills are also given.

Authors
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
360-362
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
russian as a foreign language; basic skills; auding/listening; speech activity; русский язык как иностранный; аудирование; формирование навыков и умений
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147196/
Share

Other records