ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБУЧЕНИИ РКИ: ИСТОРИЯ, СОВРЕМЕННОЕ СОСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ

Статья представляет собой рефлексивный взгляд на историю и опыт использования информационных технологий в практике обучения иностранцев русскому языку. Данный вопрос приобретает особую актуальность в связи с общей ориентацией образования XXI века на использование учебных средств, способных отвечать индивидуальным потребностям наибольшего количества учащихся. В статье подробно освещаются современное состояние вопроса, достижения и проблемы методики РКИ в этой области, основные пути её развития.

INFORMATION TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS S FOREIGN LANGUAGE (RFL): HISTORY REVIEW, CURRENT STATE AND DEVELOPMENT TRENDS

The article is a reflexive view on the history and experience of using information technologies in practice of teaching Russian language to foreigners. This issue is particularly relevant due to general 21st century educational orientation to use the tools that can meet individual students' needs. The article details the current state of the issue, the achievements and problems of the RFL methodology in this field, the main ways of its development.

Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
195-199
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
methodology; russian as a foreign language; information technologies; E-Learning Tools; методика; русский как иностранный; информационные технологии; электронные средства обучения
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147187/
Share

Other records