СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ АДАПТАЦИЯ ИНОСТРАННЫХ УЧАЩИХСЯ ВО ВРЕМЯ ОБУЧЕНИЯ В РОССИЙСКОМ ВУЗЕ

В статье рассматриваются особенности социокультурной адаптации студентов-иностранцев в России, которые формируются комплексом различных факторов: психофизиологических, учебно-познавательных, социокультурных, психологических, бытовых и других. Автор рассматривает этапы особенности адаптации, проблемы адаптации и приспособление к новой среде пребывания. Статья посвящена изучению особенностей преподавателя РКИ, какими качествами должен обладать преподаватель, чтобы создать комфортную среду для студента-иностранца и обеспечить грамотное и успешное освоение профессии.

SOCIO-CULTURAL ADAPTATION OF FOREIGN STUDENTS DURING STUDY IN THE RUSSIAN UNIVERSITY

The article describes feature of socio-cultural adaptation of foreign students in Russia, which is formed by set of different factors, such as psycho physiologic, educational, socio-cultural, psychological, domestic and others. The author considers adaptation feature's steps, problems and adaptation to the new environment. The article is focus on analysis of teacher's Russian as foreign language features, which ones the teacher needs to have to create comfortable conditions for foreign student and provide proper and successful development of the profession.

Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
146-148
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
sociocultural adaptation; problems in adaptation; successful training; individual; foreign student; future profession; NATIONAL characteristics; социокультурная адаптация; проблемы адаптации; успешное обучение; индивид; студент-иностранец; будущая профессии; национальные особенности
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147183/
Share

Other records