ПРЕЕМСТВЕННОСТЬ В ФОРМИРОВАНИИ НАВЫКОВ ПРОИЗНОШЕНИЯ И ИНТОНИРОВАНИЯ НА СРЕДНЕМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ РКИ И В КУРСЕ "РУССКИЙ ЯЗЫК И КУЛЬТУРА РЕЧИ"

В статье доказывается необходимость систематической работы над произношением и интонацией на этапе перехода обучения иностранных студентов от уровня В1 к уровню В2. Проведенный авторами анализ фонетических ошибок учащихся 1 курса, обусловленных прежде всего интерференцией, дает основание для составления лексико-грамматического минимума, используемого в работе по преодолению фонетических трудностей на занятиях по РКИ и Культуре русской речи с применением лингвоориентированной методики.

CONTINUITY IN THE FORMATION OF PRONUNCIATION AND INTONATION SKILLS IN THE MIDDLE LEVEL OF THE STUDY RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE AND "THE RUSSIAN LANGUAGE AND SPEECH CULTURE" COURSE

The article proves the necessity of systematic work on pronunciation and intonation in the transition phase of training foreign students from level В1 to level В2. The analysis of the phonetic errors of the first year students, conditioned primarily by interference, provides the basis for compiling the lexical and grammar minimum. This minimum is used in the work on overcoming phonetic difficulties in the Russian as a foreign language lessons and in the Culture of Russian speech lessons using the linguistically oriented methodology.

Authors
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
124-129
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
teaching of the pronunciation; interference; international words; russian as a foreign language; speech culture; linguistically oriented methodology; обучение произношению; интерференция; интернационализмы; лингвоориентированная методика; рки; культура речи
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147163/
Share

Other records

Bondareva V.V.
Довузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2017. P. 88-92
Vladimirova T.E.
Довузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2017. P. 147-151