Статья описывает понятие экономического имиджевого медиатекста и его значение для участников экономических отношений. Имиджевый фактор является одним из способов завоевания места на экономическом рынке, поэтому ресурсы медиа - журналистика, реклама и пиар активно используются бизнесменами и компаниями с самым широким спектром прагматических целей. Понятие политического имиджа и политического имиджевого медиа-текста как способа его реализации известны как в кругу потребителей медиа, так и в кругу исследователей. Несмотря на то что экономические отношения тесно связаны с политическими, а экономические факторы нередко определяют политические процессы, об экономическом имиджевом медиатексте в кругу исследователей медиа практически ничего неизвестно.
The article describes the concept of economic image media text and its significance for participants of economic relations. The image factor is one of the ways to gain a place in the economic market, therefore media resources - journalism, advertising and PR are actively used by businessmen and companies with the widest range of pragmatic goals. The concept of the political image and the political image media text as a means of its implementation are known both among media users and among researchers. In spite of the fact that economic relations are closely connected with political ones, and economic factors often determine political processes, practically nothing is known about the economic image media text in the circle of media researchers.