Языковые средства создания образа в рекламе товаров для охоты и рыбалки

В статье рассматриваются языковые средства создания образа в рекламе товаров для охоты и рыбалки. Автор отмечает тот факт, что в представлении данной рекламной темы особенно значим гендерный фактор, поскольку данные продукты предназначены для мужчин, в связи с чем на первый план выходит рациональное начало. Это находит отражение в отборе языковых средств, формирующих рекламный образ товара.

Linguistic means of creating image in advertising of hunting and fishing goods

The article presents the linguistic means for creating an image in advertising goods for hunting and fishing. The author states that gender is the most important factor in advertising such types of goods, as they are produced for men, therefore the rational principle comes to the fore. To create the advertising image of the product specific linguistic means are being used.

Authors
Number of issue
9
Language
Russian
Pages
189-193
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
linguistic means; advertising image; advertising theme; языковые средства; рекламный образ; рекламная тема
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/146131/
Share

Other records

Kiseleva L.L., Parakhina E.A.
Изучение адвентивной и синантропной флор России и стран ближнего зарубежья: итоги, проблемы, перспективы. Ижевский институт компьютерных исследований. 2017. P. 67-69