Актуальность представленного исследования связана с подготовкой специалистов нового типа в области управления, обладающих инновационным экономическим мышлением, мобильностью, способных эффективно осуществлять инновационно-предпринимательскую деятельность в условиях риска, в основе которой лежит достаточный уровень сформированности инновационно-предпринимательской компетентности (ИПК) будущих менеджеров. В статье представлен анализ особенностей подготовки менеджеров в России и США; проанализирована педагогическая проблема подготовки будущих менеджеров к инновационно-предпринимательской деятельности; выявлено компетентностное содержание инновационно-предпринимательской деятельности будущих менеджеров; раскрыты сущность и специфика готовности будущих менеджеров к инновационно-предпринимательской деятельности; выявлены педагогические условия формирования готовности будущих менеджеров к осуществлению инновационно-предпринимательской деятельности.
The relevance of the provided research is connected with training specialists of new type in the field of control, having innovative economic thinking, mobility, capable to effectively realize innovative business activity in the conditions of risk whose cornerstone is the sufficient level of formation of the innovative and enterprise competence (IEC) of future managers. The article deals with the analysis of the features of training managers in Russia and the USA; the pedagogical problem of training future managers for innovative business activity is analyzed; competence-based content of innovative business activity of future managers is revealed; the entity and specifics of the readiness of future managers for innovative business activity are opened; pedagogical conditions of the formation of readiness of future managers for the implementation of innovative business activity are revealed.