В статье рассматриваются вопросы становления и основные особенности социальной журналистики Вьетнама. Актуальность определяется важностью тематики и проблемами, которые остро стоят перед вьетнамским обществом. Заметную роль в решении этих проблем играют вьетнамские СМИ. В реализации данной тематики есть своя специфика и уже некоторый опыт, который требует теоретического осмысления. До сих пор эта область исследования не изучена специалистами в сфере коммуникативистики. Автор работы делает попытку расширить ее научное понимание, исследуя специфику и механизм реализации социальных проблем вьетнамской прессой. Основной задачей этой статьи являются определение и характеристика социально-ориентированных СМИ Вьетнама, методов их деятельности в данном направлении и достигнутого опыта.
The article deals with the issues of formation and the main peculiarities of social journalism in Vietnam. The topicality is determined by the importance of the subject and the problems that are urgent for the Vietnamese society. A significant role in solving these problems is played by the Vietnamese media. In the realization of this subject there is specificity and already some experience that requires theoretical comprehension. So far, this field of research has not been studied by the specialists in the sphere of communication science. The author makes an attempt to broaden its scientific understanding, studying the specificity and the mechanism for realization of social problems by the Vietnamese press. The main goal of this article is to identify and characterize the socially-oriented media of Vietnam, the methods of their activity in this direction and the experience gained.