ЯЗЫКОВОЕ МАНИПУЛИРОВАНИЕ В АНГЛОЯЗЫЧНОМ РЕКЛАМНОМ ДИСКУРСЕ: ФОНОГРАФИЧЕСКИЕ И ГРАММАТИЧЕСКИЕ ИНСТРУМЕНТЫ

В данной статье с лингвистической точки зрения рассматривается понятие «манипуляция», его характер и особенности функционирования в англоязычном рекламном дискурсе. Особое внимание уделяется вербальным компонентам рекламного текста и исследованиям подобных текстов, проводимых в области психолингвистики. Авторами приведены примеры направленных на объекты манипуляции фонетических инструментов и графических и грамматических отклонений от норм, которые позволяют рекламодателям добиваться поставленной цели.

LINGUISTIC MANIPULATION IN THE ENGLISH ADVERTISEMENT DISCOURSE: PHONOGRAPHIC AND GRAMMATICAL TOOLS

The article considers the notion of «manipulation» and its nature from the linguistic point of view as well as the features of its functioning in the English-language advertisement discourse. Special attention is given to the strong correlation between the verbal components of the advertising text and the research carried out in psycholinguistics. The authors provide vivid examples of the phonetic tools along with graphical and grammatical deviations aimed at the objects of manipulation that allow advertisers to attain their aims.

Publisher
Автономная некоммерческая организация "Международный исследовательский институт"
Number of issue
4-2
Language
Russian
Pages
51-58
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Moscow State University of Psychology and Education
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
манипулирование; мanipulation; advertising discourse; linguistic tools; рекламный дискурс; лингвистические инструменты
Share

Other records