Опыт развития национального бренда Китая

В статье рассматривается опыт развития национального бренда Китая. Проанализированы позиции Китая в глобальных рейтингах. Выявлены особенности и проблемы позиционирования китайских брендов. Изучены государственные программы, направленные на усиление национального бренда Китая.

Experience in the Development of the National Brand of China

This article reviews the experience of China in the development of the national brand. China’s position in the global rankings has been analyzed. The peculiarities and problems of positioning of Chinese brands have been found. The state program aimed at strengthening the national brand of China has been studied.

Authors
Publisher
Издательский дом «ТМБпринт»
Number of issue
7
Language
Russian
Pages
33-37
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Russian University of Peoples’ Friendship
Keywords
brand of China; global rankings; leadership; national branding; бренд Китая; глобальные рейтинги; лидерство; национальный брендинг
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/145088/
Share

Other records

Gatiatulina E.R., Popova E.V., Polykova V.S., Skalnaya A.A., Agletdinov E.F., Nikonorov A.A., Skalny A.V., Tinkov A.A.
Микроэлементы в медицине. Общероссийский союз общественных объединений Российское общество медицинской элементологии. Vol. 18. 2017. P. 17-21