ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ И ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ СТРЕССОВОГО СОСТОЯНИЯ СТУДЕНТОВ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ

На выборке 145 российских студентах начальных курсов,обучающихся на разных факультетах РУДН, исследовано состояние адаптационных процессов. Выявлено, что наиболее частыми причинами для возникновения дистресса были: сложность программы обучения (63,8%), тревога, связанная со сдачей экзаменов (71,2%), проблема межличностной коммуникации (49,3%).

PSYCHOLOGICAL AND PHYSIOLOGICAL ASPECTS OF THE STRESSFUL CONDITION OF STUDENTS

On selection 145 Russian students of the initial courses studying at different faculties of PFUR the condition of adaptation processes is investigated. It is revealed that the most frequent reasons for emergence of a distress were: complexity of the program of training (63,8%), the alarm connected with examination (71,2%), a problem of interpersonal communication (49,3%)

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
173-174
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 PFUR
Keywords
students; stress factors; environment; uneasiness; студенты; стресс факторы; окружающая среда; тревожность
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/144983/
Share

Other records