УНИВЕРСИТЕТСКО-ШКОЛЬНЫЕ ПРОЕКТЫ В ОБЛАСТИ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ: ОПЫТ УРАЛЬСКОГО ФЕДЕРАЛЬНОГО УНИВЕРСИТЕТА

Представлен кейс Уральского федерального университета. В университете уже несколько лет ведется работа по созданию устройства для очистки сточных промышленных вод в рамках инициативной студенческой группы. Недавно к этой работе подключились школьники. Успешное выполнение изобретательских задач не только помогает решать практические задачи, но и способствует формированию ментальных моделей.

UNIVERSITY-TO-SCHOOL PROJECTS IN THE FIELD OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT: EVIDENCE FROM URAL FEDERAL UNIVERSITY

The case of the Ural Federal University has been analyzed. The University has been working for several years on the creation of a device for the purification of sewage industrial water in the framework of an initiative student group. Recently, schoolchildren have joined this work. Successful solution of inventive tasks not only helps solving actual problems of practice, but also contributes to the formation of mental models.

Authors
Volkova M.V.1 , Kochetkov D.M. 2
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
266-271
Status
Published
Organizations
  • 1 Ural Federal University named after the first President of Russia BN. Yeltsin
  • 2 RUDN University
Keywords
sustainable development; education for sustainable development; environmental education; mental models; higher education; устойчивое развитие; образование для устойчивого развития; экологическое образование; ментальные модели; высшее образование
Share

Other records

Kazarenkov V.I., Kazarenkova T.B.
Высшая школа: опыт, проблемы, перспективы: материалы XI Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 29–30 марта 2018 г.: в 2 ч. Ч.1. РУДН. P. 189-195
Babaev T.M.
Высшая школа: опыт, проблемы, перспективы: материалы XI Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 29–30 марта 2018 г.: в 2 ч. Ч.1. РУДН. P. 373-378