Критерии оценки эффективности формирования толерантной личности студентов в поликультурной образовательной среде

В рамках данной статьи автором рассмотрен процесс формирования толерантной личности в поликультурной образовательной среде, в рамках которого реализуется позитивное отношение к собственной этнической группе в сочетании с позитивным отношением к другим этническим группам. Выявлены критерии оценки эффективности формирования толерантной личности студентов в поликультурной образовательной среде; рассмотрены условия повышения эффективности формирования толерантной личности в поликультурной образовательной среде.

CRITERIA FOR ASSESSING THE EFFECTIVENESS OF THE FORMATION OF A TOLERANT PERSONALITY OF STUDENTS IN A MULTICULTURAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT

The author examines the process of forming a tolerant personality in a multicultural educational environment, within the framework of which a positive attitude towards one's own ethnic group is realized, combined with a positive attitude towards other ethnic groups. The criteria for assessing the effectiveness of forming a tolerant personality of students in a multicultural educational environment are identified; Conditions for increasing the effectiveness of the formation of a tolerant personality in a multicultural educational environment are examined.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
554-561
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 RUDN University (Peoples' Friendship University of Russia)
Keywords
tolerance; tolerant personality; multicultural education; multicultural educational environment; students; formation; толерантность; толерантная личность; поликультурное образование; поликультурная образовательная среда; студенты; формирование
Share

Other records

Zavadskaya O., Kuznetsowa Y.
Актуальные проблемы психологии и педагогики в современном мире: сборник научных трудов III Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 06-07 апреля 2017 г.. РУДН. 2017. P. 591-595