Формирование личности подросткасироты в условиях закрытого учреждения

В данной статье рассмотрена жизнь детей-сирот в современном учреждении закрытого типа. Противопоставляя личность ребенка из благополучной семьи и ребенка из учреждения закрытого типа, приходим к выводу, что личность последнего сочетает черты положительные и асоциальные. Недостатком системы закрытых учреждений является отсутствие надлежащих учебно-воспитательных программ, а так же в нежелании ставить конкретные коррекционно-развивающие задачи в процессе обучения и воспитание.

FORMATION OF PERSONALITY ORPHANED TEENAGER IN A CLOSED INSTITUTION

In this article the life of orphans in the modern institution of closed type. Contrasting the identity of the child from a happy family and a child from closed institutions, we conclude that the identity of the last positive traits and antisocial combines. The disadvantage of the system is a closed institutions lack of ade- quate training and educational programs, as well as the reluctance to set specific correctional and educational tasks in the process of training and education.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
450-455
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 RUDN University (Peoples' Friendship University of Russia)
Keywords
education; conformity; formation and values; institutionalization; orphans; учреждение закрытого типа; дети-сироты; воспитание; конформность; формирование; ценности
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/144056/
Share

Other records