Компетентностный подход к организации образовательного процесса

В современной организации образовательного процесса важное место отводится современным компьютерным системам и комплексам, которые снабжены соответствующим программно-инструментальным обеспечением. Это позволяет проводить существенную часть учебных занятий в автоматизированном режиме. В основу оценки компетенции специалиста полагается оценка результатов тренировки, достигнутых в циклах регулярного контроля.

Competence approach to organization of educational process

In the contemporary paradigm of the organization of educational process important place is assigned to contemporary computer systems and to the complexes, which are provide ford with the appropriate by program- instrument guarantee. This makes it possible to carry out the essential part of the training exercises in the automated regime. The evaluation of the results of training, achieved in the cycles of the regular control of production activity, is relied as the basis of the estimation of the scope of specialist.

Authors
Publisher
Шайтура Сергей Владимирович
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
114-119
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
автоматизированный режим; Программно-инструментальное обеспечение; automated regime; program- instrument guarantee; Eeducational process; competence; qualification estimation; образовательный процесс; компетентность; квалификационная оценка
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/143881/
Share

Other records

Кабасакалова М.Г., Юраков М.В.
Россия и Америка в XXI веке. Институт США и Канады им. академика Г.А. Арбатова РАН, Государственный академический университет гуманитарных наук, Псковский государственный университет. 2017. 2 p.