СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ВЬЕТНАМСКОЙ ЖУРНАЛИСТИКИ

Во Вьетнаме в настоящее время активным образом осуществляется процесс перехода к рыночной экономике, одновременно происходит социально-экономическая реформа, которая называется «периодом обновления». Важную роль в этих преобразованиях играет система средств массовой информации республики. Государство ставит перед журналистами серьезные задачи, реализация которых требует особой ответственности от каждого издания и каждого работника СМИ. Компартия определила основные сферы этой ответственности, исходя из специфики функций вьетнамской журналистики.

SOCIAL RESPONSIBILITY OF VIETNAMESE JOURNALISM

Nowadays there is an active process of transition to a market economy in Vietnam. At the same time the socio-economic reform occurs, which is called “renovation period”. The system of the mass media of the Republic plays an important role in these transformations. The government sets serious tasks in front of reporters, the implementation of which requires a lot of responsibility from every publication and every media worker. The Communist party has identified the main areas of this responsibility, depending on specific features of Vietnamese journalism.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
3-3
Language
Russian
Pages
32-35
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia, Moscow
Keywords
mass media; journalism; society; responsibility; ideology; culture; средства массовой информации; журналистика; общество; ответственность; идеология; культура
Share

Other records