Коммерческие имена поликультурного города (на примере урбанонимов Казани)

В статье анализируются коммерческие имена (названия кафе, ресторанов, магазинов и т. д.) города Казани, своеобразие которых обусловлено национально-культурной спецификой региона. Урбанонимы рассматриваются в прагматическом, лингвокультурологическом и лингвокреативном аспектах.

Commercial Names of a Policultural City (on the example of Kazan urbanonyms)

The article deals with Kazan commercial names (names of cafes, restaurants, shops, etc.). Their originality is determined by the specific ethnocultural character of the region. The urbanonyms are analyzed in pragmatic, ethnocultural and linguocreative aspects.

Authors
Publisher
Международное некоммерческое партнерство преподавателей русского языка и литературы "МАПРЯЛ"
Language
Russian
Pages
148-152
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
commercial names; urbanonym; linguistic creativity; ethno-cultural component; коммерческие имена; урбаноним; лингвокреативность; национально-культурный компонент
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/143238/
Share

Other records