SOME ISSUES RELATED TO SELECTING LINGUISTIC CONTENT FOR TEACHING BUSINESS ENGLISH TO STUDENTS MAJORING IN LINGUISTICS

The article reviews the essentials of shaping the course content for teaching business English to students majoring in linguistics as well as the problems of theory and practice requiring further in-depth research. In particular, selecting appropriate vocabularies and grammatical patterns and classifying them depending on communicative purposes of teaching; streamlining essential professional topics and communication scenarios; developing a simulation exercise and case study system among them, etc.

В статье исследуются основы для определения содержания обучения деловому общению на английском языке студентов-лингвистов и проблемы теории и практики, требующие более глубоких исследований. К таковым относятся отбор лексики и грамматики и их дифференциация в зависимости от коммуникативных целей обучения; упорядочение наиболее профессионально значимых тем и ситуаций общения; создание системы деловых игр/case study и др.

Authors
Publisher
ИД Университетская книга
Language
English
Pages
277-280
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 University of the Russian Academy of Education
Keywords
business intercourse training; communication in business; selecting the major communicative situations; содержание обучения деловому общению; коммуникация в деловой сфере; отбор основных ситуаций общения
Share

Other records