ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ, ЗАНИМАЮЩИХСЯ КАРАТЭ - ДО

Дана физиологическая оценка адаптационных возможностей младших школьников (n=131), занимающихся каратэ. Исследование показало, что занятия по авторской методике способствовали лучшему развитию физических качеств и улучшали коррекционную работу нарушений осанки, сводов стоп и вело к снижению уровня тревожности детей по сравнению с учащимися занимающихся по обычной физкультурной программе.

PHYSIOLOGICAL ASSESSMENT OF THE YOUNGER SCHOOLBOYS WHO ARE GOING IN FOR KARATE - DO

A physiological assessment of adaptation opportunities of younger school students (n=131) which are going in for karate is given. The research has shown what classes in an author's technique promoted the best development of physical qualities and improved correctional aspect of violations of a bearing, the arches of foot and led to decrease in level of uneasiness in comparison with children engaged on usual the sports program.

Conference proceedings
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
164-166
Status
Published
Organizations
  • 1 PFUR
Keywords
physiological assessment; adaptation; factors; pupils; megalopolis; physical activity; физиологическая оценка; адаптация; факторы среды; учащиеся; мегаполис; физическая активность
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/14315/
Share

Other records