Политическая видеореклама в Интернете: инновации, технологии и тенденции развития

Политическая видеореклама в Интернете является действенным инструментом политической активности и выражения политической позиции граждан. Она обладает способностью формировать политическое сознание, влиять, управлять, манипулировать им, интерпретировать и конструировать политическое информационное пространство. Российский сегмент политического интернет-пространства является отражением политических потребностей и интересов политически активных граждан. Авторы анализируют технологии воздействия современной политической видеорекламы в Интернете, определяют тенденции ее развития и потенциал.

Political video advertising on the Internet is a powerful tool of political activity and as an expression of political position of the citizens. It has an ability to mould the youth's political consciousness, to influence, to manage, to manipulate, to interpret and to construct the political information space. The Russian segment of political Internet space appears to be a reflection of the political needs and interests of politically active citizens. The authors analyze the modern political video advertising on the Internet, the ways and methods of its influence among people, determine trends and potential of its development.

Number of issue
1
Language
Russian
Pages
41-47
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
internet; political communication; political video advertising; political information and political activity; интернет; политическая коммуникация; политическая видеореклама; политическая информация; политическая активность
Share

Other records