Методические аспекты проведения видеоурока при обучении иностранных учащихся русскому языку

Цель данной статьи рассмотреть некоторые аспекты формирования коммуникативно-речевой компетенции иностранных учащихся при изучении русского языка. Также актуальным является вопрос о потенциальных возможностях использования художественных фильмов в целях социо- и лингвокультурологической адаптации иностранных учащихся в русскоязычной среде.

Use of feature films in the course of formation socio-linguoculturology adaptations of foreign students

The article aims to study some aspects of foreign students' speech communicative competence development while Russian language learning. The same important are movies (or feature films) potential benefits to provide social, linguistic and culturological adaptation of foreign students in Russian speaking surrounding.

Authors
Publisher
Ремдер
Language
Russian
Pages
386-390
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
communicative competence; linguoculturology; intercultural communication; sociocultural adaptation; ethnomethodology; коммуникативная компетенция; лингвокультурология; этнометодика; межкультурная коммуникация; социокультурологическая адаптация
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140906/
Share

Other records