НАУЧНЫЕ ПОДХОДЫ К ОБУЧЕНИЮ МИГРАНТОВ В КУРСЕ "МУЗЫКАЛЬНОЙ ФОНЕТИКИ"

Статья посвящена вопросам использования методики исследовательской лингводидактики в процессе обучения фонетике русского языка мигрантам. Названы группы мигрантов в зависимости от исходного уровня знания ими русского языка и особенностей этого знания. Выделены задачи исследовательской лингводидактики применительно к указанному контингенту учащихся. Описана методика исследовательской работы мигрантов в курсе обучения фонетике.

SCIENTIFIC APPROACH TO LEARNING MIGRANTS IN THE COURSE OF MUSICAL PHONETICS

The article is devoted to the use of research in teaching phonetics of the Russian language to migrants. The groups of migrants are shown on the initial level of knowledge of the Russian language and the peculiarities of this knowledge. The article highlights research tasks in relation to specified environment. It describes the technique of research work of migrants in course of Phonetics.

Number of issue
4
Language
Russian
Pages
241-246
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Moscow State University of Medicine and Dentistry named after A.I. Evdokimov
Keywords
исследовательская лингводидактика; советы-рекомендации; language education; TIPs; recommendations; migrants; sociolinguistic portrait of a migrant; migration settings; мигранты; социолингвистический портрет мигранта; параметры миграции
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140326/
Share

Other records