ЭТНООРИЕНТИРОВАННАЯ СИСТЕМА ЛИНГВОКУЛЬТУРНОЙ АДАПТАЦИИ АРАБСКИХ УЧАЩИХСЯ: ЦЕЛИ, СТРУКТУРА И СОДЕРЖАНИЕ

В статье рассматриваются возможности оптимизации процесса обучения русскому языку иностранных учащихся в рамках этноориентированного подхода и теории лингвокультурной адаптации. Данные возможности демонстрируются на примере этноориентированной системы лингвокультурной адаптации арабских учащихся. В статье охарактеризованы цели, принципы, условия применения, компоненты данной системы.

The article explores the possibilities of optimisation of learning process which the ethno-oriented approach and the theory of lingvocultural adaptation provide for the learners of Russian as foreign language. These opportunities are demonstrated by the model of ethno-oriented system of lingvocultural adaptation for the Arab students. The article contains the characteristics of aims, principles, conditions of application and the description of the components of the system.

Publisher
МГУ
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
333-341
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
russian as a foreign language; foreign learner; lingvocultural adaptation; ethno-oriented teaching and learning; иностранный учащийся; лингвокультурная адаптация; этноориентированное обучение
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140145/
Share

Other records