КОММУНИКАТИВНЫЕ ПРАКТИКИ ПЕРЕПРОФИЛИРОВАНИЯ ТРАДИЦИОННЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ КУЛЬТУРЫ

Стремительное развитие информационно технологий и современ- ных коммуникативных практик, особенности информационного общества, суще- ственное усложнение социальной организации, интенсификация культурных связей и обменов - обуславливают необходимость поиска новых способов воспроизводства информационного пространства такого крупного мегаполиса как Москва. Комплекс- ное использование информационно-коммуникативных технологии, создание мас- штабного сетевого ребрендинга и корпоративного стиля традиционных культурных институции придает им кардинально новую конфигурацию, в которой рождается бесконечный простор для новых видов деятельности и саморепрезентации.

COMMUNICATIVE PRACTICE OF TRADITIONAL CULTURAL INSTITUTION’S CONVERSION

The rapid development of information technology and modern communi- cation practices, the features of the information society, a significant complication of social organization, intensification of cultural ties and exchanges - necessitated the search for new ways of reproduction of cultural space of such a large megapolis like Moscow. Integrated use of information and communication technologies, the creation of a large-scale network of re- branding and corporate identity of traditional cultural institutions gives them a radically new configuration, which can provide endless scope for new activities and self-representation.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Научно-издательская компания "Контент-Пресс"
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
160-163
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
communication; communicative practice; cultural institutions; megapolis; social media; inter-sectoral communication; media; information field; коммуникация; коммуникативная практика; учреждения культуры; мегаполис; социальные медиа; межсекторная коммуникация; медиапространство; информационное поле
Share

Other records