РЕКЛАМНЫЕ И ЖУРНАЛИСТСКИЕ МЕДИАТЕКСТЫ: ОБЩЕЕ И ОСОБЕННОЕ

В статье делается попытка сравнения рекламных и журналистских текстов, интегрированных в средства массовой информации и объединенных понятием «медиатекст». Автор оценивает их значимость и ценность, как для аудитории, так и для самих средств массовой информации, исходя из текущей экономической ситуации, сложившейся на рекламном и рынке СМИ. В ходе анализа сравниваются структурные и функциональные особенности различных медиатекстов, что позволяет говорить об их схожести на уровне структуры и различиях с точки зрения этики.

ADVERTISING AND JOURNALISTIC MEDIA TEXTS: COMMON AND SPECIFIC FEATURES

In the article the attempt to compare advertising and journalistic texts integrated into mass media and united by the notion “media text” is made. The author evaluates their significance and value both for the audience and for mass media themselves basing on the current economic situation in advertising and media markets. During the analysis the structural and functional peculiarities of various media texts are compared and this allows speaking about their similarity at the level of structure and differences in terms of ethics.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
6-2
Language
Russian
Pages
208-212
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
mass media; mass communication; journalism; advertising; media text; information message; средства массовой информации; массовая коммуникация; журналистика; реклама; медиатекст; информационное сообщение
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139187/
Share

Other records