К ВОПРОСУ О РЕКЛАМИЗАЦИИ СОВРЕМЕННЫХ СМИ

В статье рассматривается вопрос увеличения количества рекламных сообщений в современных средствах массовой информации сквозь призму текущего состояния рынка СМИ. Анализируется явление рекламизации, приводится оценка ситуации на рынке рекламы в печатных СМИ, а также на основе выводов, полученных в ходе авторского социологического опроса, дается оценка степени рекламизированности СМИ и их роли в современном обществе.

ON THE COMMERCIALIZATION OF THE MODERN MEDIA

The article examines the problem of growing amount of commercials in the modern mass media through the prism of the current state of the media market. The author analyzes the phenomenon of commercialization, evaluates the situation on the advertising market in the printed media. Relying on the results acquired during the author’s sociological survey the paper concludes on the level of commercialization of the mass media and their role in the modern society.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
5-2
Language
Russian
Pages
211-215
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
mass media; mass communication; internet; commercialization of the mass media; advertising market; audience; information perceiving; сми; массовая коммуникация; интернет; рекламизация СМИ; рынок рекламы; аудитория; восприятие информации
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139122/
Share

Other records

Курашова А.А., Лебедева Д.В.
Управление экономическими системами: электронный научный журнал. Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования Кисловодский институт экономики и права. 2015. P. 36-36