СНИЖЕНИЕ РАСХОДА ТОПЛИВА И ВРЕДНЫХ ВЫБРОСОВ ДИЗЕЛЯ НА РЕЖИМАХ МАЛЫХ НАГРУЗОК МЕТОДОМ ИЗМЕНЕНИЯ РАБОЧЕГО ОБЪЕМА

Приводятся результаты анализа возможности снижения расхода топлива и вредных выбросов дизеля на режимах малых нагрузок за счет отключения части цилиндров или циклов. Анализ эффективности метода выполнен на основе экспериментальных универсальных характеристик дизеля КамАЗ-7456 по показателям экономичности и вредных выбросов.

Improvement in Engine Fuel Efficiency and Emission Performance at Low Loads by means of Displacement Control

The article discusses a way to improve engine fuel efficiency and emission performance at low loads through displacement control by means of cutting fuel to part of cylinders or controllable combustion miss. Efficiency of the method was evaluated based on universal characteristics of diesel engine type KAMAZ-7456 determined experimentally.

Number of issue
1
Language
Russian
Pages
26-29
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
режимы малых нагрузок; экономичность; снижение вредных выбросов; отключение цилиндров; low load operation; fuel efficiency; Emission performance; displacement control; diesel engine; дизель
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139098/
Share

Other records