Почему специалист "кризисного центра" должен обладать социально-педагогической компетентностью?

В работе определены составляющие профессиональной компетентности специалистов, организующих и обеспечивающих развитие несовершеннолетних матерей. Определены пути формирования у специалистов социально-педагогической компетентности как одной из наиболее важных составляющих для адаптации несовершеннолетних матерей к современной социальной среде.

Why the "crisis center" specialist must have social and pedagogical competence?

This work determines the professional competence components of the specialists who are engaged in organizing and ensuring the development of teenage mothers. It specifies the ways of developing the socio-pedagogical competence of the specialists as one of the most important components for adaptation of teenage mothers to the modern social environment.

Authors
Aksenov M.I.1, 2 , Murzinova T.N. 2, 3 , Savchenko S.L. 1, 2, 3, 4
Publisher
Федоров Олег Геннадьевич
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
88-98
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Moscow State University of Psychology &amp
  • 2 Education
  • 3 Specialized Orphanage №22
  • 4 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
competence; crisis center; Social Pedagogy; education; social value; upbringing; компетентность; кризисный центр; социальная педагогика; образование; воспитание; социальная ценность
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/138728/
Share

Other records

Vorobev A.E., Vercheba A.A., Kaukenova A.S.
Старооскольский филиал федерального государственного бюджетного образовательного учреждения высшего профессионального образования "Российский государственный геологоразведочный университет имени Серго Орджоникидзе". 2013.