Психологическое, социальное и педагогическое сопровождение воспитанников специализированного учреждения

В работе отражены основные направления работы специалистов, организующих и обеспечивающих развитие несовершеннолетних матерей и детей-сирот. Определены наиболее важные задачи, необходимые для адаптации несовершеннолетних матерей в современной социальной среде. Материалы статьи основаны на опыте работы специализированного дома ребенка №22 города Москвы.

Psychological, social and pedagogical support students in specialized agency

The paper reflects the main approaches of work of experts, organizing and ensuring the development of teenage mothers and orphans. The most important tasks necessary for adapting the teenage mothers in the modern social environment having been identified. Materials of the article are based on the work experience of the specialized children's home № 22 in Moscow.

Authors
Glazkova J.N.1 , Savchenko S.L. 2, 3 , Frolova T.A.1
Publisher
Федоров Олег Геннадьевич
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
126-135
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Specialized Orphanage №22
  • 2 Moscow State University of Psychology Education
  • 3 Education
Keywords
social environment; psychology; education; social values​​; young mother; minor; orphans; социальная среда; психология; педагогика; социальная ценность; молодая мама; несовершеннолетний; дети-сироты; образование
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/138411/
Share

Other records