ЭФФЕКТИВНОСТЬ МОДЕЛИ ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ И КАЗАХСКОМУ ЯЗЫКАМ СТУДЕНТОВ ЭКОНОМИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ

В работе изложена проверка эффективности модели интегрированного обучения английскому и казахскому языкам студентов экономических специальностей. Нами было создано электронное учебное пособие «10 проектов экономического английского и казахского языков» для студентов экономических специальностей. Проведено экспериментальное обучение с помощью электронного учебного пособия. Основной целью опытно-экспериментального обучения было получение необходимых экспериментальных данных для исследования механизма влияния интегрированного обучения на формирование различных видов речевой деятельности и оценка эффективности применения компьютерных средств обучения. В процессе экспериментального исследования нами использовались следующие методы работы: опытное обучение; наблюдение за учебной деятельностью; беседа и опрос по заранее подготовленному плану. В результате эксперимента были решены следующие задачи: определены основы интегрированной организации учебного процесса по обучению английскому и казахскому языкам посредством электронного учебно-методического пособия; разработаны модели практических занятий, реализация которых возможна с помощью электронного учебно-методического пособия.

AN EFFECTIVENESS OF THE ENGLISH AND KAZAKH INTEGRATED MODEL OF LEARNING TO STUDENTS OF ECONOMIC SPECIALTIES

An effectiveness of the English and Kazakh integrated model of learning to students of economic specialties is presented in this article. We have created an e-textbook «10 projects of economic English and Kazakh languages» for students of economical faculty. An experimental teaching with electronic e-textbook was carried out. The main purpose of an experimental teaching was obtaining the necessary experimental data to investigate the mechanism of an integrated education impact on the formation of different types of speech activity and evaluation of the use of learning software. During an experimental teaching we used the following methods: experiential learning, monitoring of training activities; interview and survey on a pre-arranged plan. As a result the following problems were solved: defining the fundamentals of an integrated educational process to teach English and Kazakh languages through e-training; models of practical classes were developed by means of electronic educational and methodological materials.

Authors
Number of issue
11-3
Language
Russian
Pages
551-554
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 The Federal State Budget Institution of Higher Education "Peoples' Freinship University of Russia"
Keywords
integrated model; teaching English and Kazakh languages; economic specialties; интегрированная модель; обучение английскому и казахскому языкам; экономические специальности
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/136350/
Share

Other records