Специфика формирования компетенций международного менеджера в условиях глобализации

В период стремительного развития международных рынков и всеобщей транснационализации, формирование менеджера как глобальной единицы становиться приоритетным для каждой современной компании. Данная статья описывает основополагающие компетенции, необходимые для формирования менеджера международного уровня, с целью благоприятного и эффективного функционирования как на отечественном, так и на международном бизнес-пространстве.

SPECIFICITY OF FORMATION THE COMPETENCE OF INTERNATIONAL MANAGERS IN CONDITIONS OF GLOBALIZATION

In a period of rapid development of international markets and the general transnationalization, the formation of the manager as a global unit is becoming a priority for every modern company. This article describes the fundamentals competence which necessary for the formation of the manager of the international level, with the aim of enabling and effective operation, both on domestic and international business space.

Number of issue
12
Language
Russian
Pages
49-51
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
globalization; international relations; international business; business ethics; business culture; cultural peculiarities; entrepreneurship; human resources; глобализация; международные отношения; международный бизнес; этика деловых отношений; деловая культура; культурные особенности; предпринимательство; человеческие ресурсы
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/136321/
Share

Other records