Комбинированная модель обучения иностранных студентов языку специальности на начальном этапе. Профессиональные модули "Политология", "Международные отношения"

Данная статья посвящена проблеме обучения иностранных студентов языку специальности на начальном этапе. Дается описание модели; подчеркивается, что она базируется на сознательно-практическом и коммуникативном методах обучения, указываются ее особенности. Автор выделяет пять этапов в структуре комбинированной модели, у каждого из которых свои методические задачи.

The combined model of the initial professional jargon teaching to the foreign students. Professional modules "Political Science", "International Relations"

This article is devoted to a problem of initial professional jargon teaching to the foreign students in regard to such professional modules as Political Science and International Relations. The paper describes the model, emphasizing the fact, that it based on the intentional practical and communicative methods of training, and specifies its features. The author allocates the five stages in the structure of the combined model, each of which has its own methodological objectives.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательский дом ХОРС
Number of issue
11
Language
Russian
Pages
167-169
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
professional jargon; combined model; intentional practical method; communicative method; communicative competence; guideline; representation; explanation of new grammatical material; training; practice
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/136224/
Share

Other records