СОЦИАЛЬНЫЙ КАПИТАЛ КАК ОСНОВА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ КОМПАНИИ

В статье социальный капитал компании рассматривается как новое направление формирования ее конкурентоспособности. Определяются основные составляющие социального капитала - ее социальный и эмоциональный интеллект, организационное знание, социальные сети, формирующие коллективную умственную энергию - интеллектуальный капитал компании, обеспечивающий труднокопируемые конкурентные преимущества.

SOCIAL CAPITAL AS THE BASIS FOR COMPETITIVENESS OF A COMPANY

The paper looks at social capital of the company as a new direction for boosting its competitiveness and identifies the components of social capital. The author considers social and emotional intelligence of the company, its business competence, and social networks to be the elements of social capital that build collective mental energy that provides the company with competitive advantages which are almost impossible to replicate.

Authors
Number of issue
8
Language
Russian
Pages
3-7
Status
Published
Volume
24
Year
2013
Organizations
  • 1 PFUR
Keywords
краудсорсинг; краудрекрутинг; crowd sourcing; crowd recruitment; social capital; organizational knowledge; social intelligence of a company; emotional intelligence of a company; social networks; intellectual capital of a company; human resources; market intangible assets; infrastructural assets; интеллектуальный капитал компании; социальный капитал; организационное знание; социальный интеллект компании; эмоциональный интеллект компании; социальные сети; человеческие активы; рыночные нематериальные активы; инфраструктурные активы
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/135768/
Share

Other records