Структура и смыслы электронной медиаречи

В статье исследуются аспекты электронной медиаречи, связанные с характеристикой ее структуры и прояснением мировоззренческих позиций создателей и участников диалогической и монологической коммуникаций в текстах телевидения и Интернета. Делается вывод о том, что отсутствие гуманистических ценностных ориентиров искажает такую суть диалога и монолога, как уточнение, прояснение истины.

Structure and essence of the media language

The article enquires into the media language aspects which help to clarify the world view of participants in dialogue communication in TV programs. The conclusion follows that lack of humanistic values distorts the very essence of the dialogue meant to define, reveal and ascertain the truth. This leads to pointless argument, just twaddle.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью «Научно-издательский центр ИНФРА-М»
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
48-53
Status
Published
Volume
2
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
value; meaning; dialogue; monologue; communication; blogs and social networks; media language; TV show; ценность; смысл; медиаречь; диалог; монолог; коммуникация; телешоу; социальные сети и блоги в Интернете
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/135475/
Share

Other records