АНГЛИЙСКИЕ РЕКЛАМНЫЕ СЛОГАНЫ КАК АУТЕНТИЧНЫЕ ТЕКСТЫ В ОБУЧЕНИИ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ

В статье рассматривается рекламный слоган как аутентичный текст в обучении иностранному языку. Аутентичные рекламные слоганы предполагают обучение всем видам речевой деятельности, имитируют естественное языковое погружение, что особенно важно при развитии навыков устной монологической речи.

Еnglish advertising slogans as authentic texts in teaching foreign languages

The article deals with advertising slogans as authentic texts in teaching a foreign language. Authentic advertising slogans presuppose acquiring all the kinds of speech activities, imitate natural language environment, which is particularly important for the development of monologue oral speech development.

Authors
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
35-36
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Russian University of Peoples' Friendship
Keywords
advertising slogan; authentic text; linguistic norm; sociocultural competence; рекламный слоган; аутентичный текст; лингвистическая норма; социокультурная компетенция
Date of creation
09.07.2024
Date of change
01.10.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/135078/
Share

Other records