Место суггестивной и контрсуггестивной функций речи в процессе преподавания русского языка как иностранного

В статье рассматривается роль суггестивной и контрсуггестивной функций речи в процессе речевого общения. В качестве суггестивных средств представлены методические приемы, содержащие элементы внушения. При их использовании в учебном процессе значительно увеличивается эффективность обучения. Знание преподавателем механизма контрсуггестии дает ему возможность преодолевать барьеры непонимания, возникающие в сознании реципиента в процессе обучения.

Suggestive and counter suggestive speech functions in russian language teaching process

The article deals with the role of suggestive and counter-suggestive functions of speech in the process of oral communication. Teaching methods containing elements of suggestion are considered as suggestive means. Their usage in the teaching process makes this process more efficient. The teacher’s awareness of the counter-suggestion mechanism helps him to overcome misunderstanding in the recipient’s consciousness during the teaching process.

Number of issue
2
Language
Russian
Pages
46-51
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
контрсуггестия; функция; суггестент; палилалия; counter-suggestion; suggestee; recipient; palalia; suggestology; suggestion; suggestor; means of counter-suggestive defense; misunderstanding; echolalia; суггестология; суггестия; суггестор; средства контрсуггестивной защиты; барьер непонимания; эхолалия
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/134934/
Share

Other records