Методика преподавания русского языка иностранцам и психолингвистика

В статье говорится о роли психолингвистики — науки о процессах речепорождения и речевосприятия в развитии и совершенствовании практики и теории преподавания русского языка в иностранной аудитории.

Psycholinguistics and methods of teaching russian as a foreign language

The article discusses the role of psycholinguistics — the science of processes of perception and production of speech in developing and improving practice and theory of teaching Russian as a foreign language.

Number of issue
2
Language
Russian
Pages
11-16
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
процессы речевосприятия и речепорождения; speech perception; speech production; psycholinguistics; communicative activity approach; language-centered approach; the types and forms of speech; language skills and speaking skills; психолингвистика; лингвоцентрический подход; коммуникативно-деятельностный подход; виды и формы речи; языковые навыки и речевые умения
Share

Other records

Savoysky A.G.
Вестник МГИМО Университета. Московский государственный институт международных отношений (университет) Министерства иностранных дел Российской Федерации. 2013. P. 238-245