РАЗВИТИЕ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОГО МЫШЛЕНИЯ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ У СТУДЕНТОВ

Развитие рыночных отношений требует осуществления в образовательном процессе развития прагматических качеств личности. Современный вуз сегодня активно участвует в формировании предпринимательского мышления у студентов. В зависимости от основной образовательной программы, про- филя и реальных возможностей образовательного учреждения формирование предпринимательского мышления может строиться как комплекс обучающих мер и курсов, предлагаемых авторами статьи.

DEVELOPMENT OF ENTREPRENEURIAL THINKING IN LEARNING STUDENTS

The development of market relations requires implementation in the educational process of pragmatic qualities. The modern university is actively involved in shaping the entrepreneurial mindset among students. Depending on the basic educational program, the proȇle and the real possibilities of the educational institution formation of entrepreneurial thinking can be built as a set of measures and training courses offered by the authors.

Authors
Oleinik L.V. 1 , Utarbaeva G.K.2
Publisher
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Магнитогорский государственный технический университет им. Г.И. Носова"
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
51-54
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Rudny Industrial Institute, Republic of Kazakhstan
  • 2 Gumilev L.N. Eurasian National University, Republic of Kazakhstan
Keywords
дизайн опыта; design expertise; economic thinking; entrepreneurial thinking; criteria; design thinking; core competencies; экономическое мышление; предпринимательское мышление; критерии; дизайн-мышление; ключевые компетенции
Share

Other records