STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) как одно из приоритетных направлений высшего образования в США

В данной работе рассмотрено одно из наиболее приоритетных направлений реформирования образовательной системы США - совершенствование подготовки специалистов в области естественных наук, технологий, инженерного дела и математики или STEM-образования. Представлены результаты анализа стоящих перед образовательной системой США проблем, появившихся в связи с необходимостью повышения качества STEM-образования, как на уровне школы, так и на уровне вуза, улучшения качества образования выпускников в соответствии с требованиями рынка труда. Рассмотрены меры, принятые в США для улучшения результатов обучения школьников и студентов по STEM-дисциплинам.

STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) as one of the priorities in the US higher education system

In this paper one of the top priorities of the education system reforms in the United States is considered, that is, the improvement of education in the field of science, technology, engineering and mathematics, or STEM education. The results of the analysis are presented concerning the problems the US education system are connected with both the need to improve the quality of STEM education at school and higher education level and the call for quality improvement in accordance with labor market requirements. The measures undertaken in the United States to improve the learning outcomes of high school and university students in STEM-disciplines are considered.

Collection of articles
Publisher
Чувашский государственный университет имени И.Н. Ульянова
Language
Russian
Pages
108-122
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Российский Университет Дружбы Народов
Keywords
stem; education in the United States; secondary school and higher education in STEM; образование в США; школьное и высшее STEM-образование
Share

Other records