Модель формирования социокультурной компетентности переводчика профессионально ориентированных текстов

В статье предполагается рассмотреть методические основы модели формирования социокультурной компетентности переводчика профессионально ориентированных текстов.

The article is supposed to consider methodical basics for socio-cultural competency formation model of professionally-oriented texts translator. Socio-cultural and cognitive-discursive approaches are used to determine such important components of the offered training model as the purpose, principles and the content.

Publisher
Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена
Number of issue
12
Language
Russian
Pages
2294
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
socio-cultural competency; professionally-oriented translation; translation training content; methodical approaches; training principles; социокультурная компетентность; профессионально ориентированный перевод; содержание обучения переводу; методические подходы; принципы обучения
Share

Other records

Volkova I.I.
Коммуникативные исследования. Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Омский государственный университет им. Ф.М. Достоевского". 2014. P. 91-98