К вопросу о запрете некорректного сравнения в рекламе

В статье И.В. Ермаковой проанализирована норма п. 1 ч. 2 ст. 5 Федерального закона «О рекламе», предусматривающая запрет некорректного сравнения товаров в рекламе, исследованы различные мнения ученых, судов и Федеральной антимонопольной службы касательно ее толкования. Автором сделаны выводы о том, какие критерии лежат в основе признания сравнения в рекламе некорректным и предложен собственный вариант формулировки нормы, предусматривающей условия допустимости рекламы, содержащей сравнение рекламируемого товара с товарами конкурентов.

On a question of ban inappropriate comparison in advertising

In the article of the post-graduate student of Civil and Labour Law Department of People's Friendship University of Russia Irina V. Ermakova (irina-ermakova@yandex.ru) a regulation given in item 5.2.1 of the Federal Law «On Advertising» which bans inappropriate comparison of goods in advertising and marketing are analyzed, various opinions of scientists, courts and the Federal Antimonopoly Bureau (FAS RF) on how to interpret it are reviewed. The author makes conclusions regarding the criteria that form the concept of «inappropriate comparison» in advertising and offers her own version of this regulation where she outlines some conditions permitting comparison of competitors’ goods in advertising.

Authors
Journal
Number of issue
11
Language
Russian
Pages
58-62
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
advertising; comparison; goods; competitor; реклама; сравнение; товары; конкурент
Share

Other records

Бараш Л.А.
Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 17. Философия. Конфликтология. Культурология. Религиоведение. Санкт-Петербургский государственный университет. 2014. P. 167-170