О языковой и речевой компетенции на этапе введения в изучение русского языка как иностранного

Статья посвящена анализу современного состояния исследований в лингвистике и методике и применения их результатов при обучении русскому произношению иностранных учащихся. Рассматривается наиболее важный этап введения в изучение русского языка - формирование слухо-произносительных навыков на ограниченном лексико-грамматическом материале, используемом во вводном фонетико-грамматическом курсе.

Language and speech competency at the stage of introduction to the study of russian as a foreign language

The article analizes contemporary research in linguistics, methodology and application of its results in teaching Russian pronunciation to foreigners. It deals with the most important step of introduction to the Russian language learning, i. e. forming hearing and speaking skills and creating a perceptual framework on a limited lexical and grammatical material used in Introductory Phonetic-Grammar course.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
17-20
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
артикуляционная база; articulation base; phonetics; perceptual function; syntagmatic segmentation; eurhythmics and intonation; фонетика; перцептивная функция; синтагматическое членение; ритмика и интонация
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/132074/
Share

Other records

Ismailova K.E.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский и иностранные языки и методика их преподавания. 2014. P. 26-30