К ВОПРОСУ ОБ ОТБОРЕ И ОРГАНИЗАЦИИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА НА НАЧАЛЬНОМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫХ СТУДЕНТОВГУМАНИТАРИЕВ (БУДУЩИХ ПОЛИТОЛОГОВ И ДИПЛОМАТОВ УРОВНЯ А1 - А2)

Данная статья посвящена созданию инновационных технологий в целях обучения русскому языку (далее: РЯ) иностранных студентов-гуманитариев начального этапа (далее: н/э). Инновационные технологии связаны с необходимостью введения профессионального модуля в систему обучения студентов-гуманитариев (будущих политологов и дипломатов - уровень А1 и А2) уже в первый месяц учебного процесса по русскому языку.

To a Question of Selection and the Organization of a Training Material at the Initial Stage of Training of Foreign Students-Humanists (Future Political Scientists and Diplomats of the A1 Level - A2)

This article is devoted to creation of innovative technologies for training in Russian (further: RYa) instranny students humanists of the initial stage (further: N / э). Innovative technologies are connected with need of introduction of the professional module in system of training of students humanists (future political scientists and diplomats - the A1 and A2 level) in the first month of educational process on Russian.

Authors
Publisher
Автономная некоммерческая организация Рязанский институт экономических, правовых, политических и социологических исследований и экспертиз
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
169-176
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples 2 Friendship University of Russia (Russia, Moscow
  • 2 The State institute of Russian language of A. S. Pushkin (Russia, Moscow
Keywords
языковой аспект; language aspect; innovative technologies; professional module; selection of a training material; communicative aspect; professionally focused process of training; инновационные технологии; профессиональный модуль; профессионально ориентированный про- цесс обучения; отбор учебного материала; коммуникативный аспект
Share

Other records