ЖАНРЫ РЕКЛАМЫ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЙ ПРОДУКЦИИ В ПЕЧАТНОЙ ПРЕССЕ ДЛЯ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ-НЕСПЕЦИАЛИСТОВ

В статье рассмотрены жанры рекламы фармацевтической продукции в печатной прессе (газетах и журналах), ориентированной на читателей-неспециалистов, т.е. не обладающих медицинским или фармацевтическим образованием. На основе изученного практического материала были выделены основные жанры рекламы в данной сфере и проанализированы их характерные черты и особенности.

ADVERTISING GENRES OF PHARMACEUTICAL PRODUCT IN PRINT MEDIA FOR CONSUMERS-NONSPECIALISTS

In the article advertising genres of pharmaceutical product in print media (newspapers and magazines) oriented to readers-nonspecialists, that is people who do not have a medical or pharmaceutical education, are considered. On the basis of the studied practical material the author singles out the main advertising genres in this sphere and analyzes their characteristic features and peculiarities.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
8-1
Language
Russian
Pages
41-46
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
печатная пресса; print media; advertising; pharmaceutical product; advertising genres; classification of advertising genres of pharmaceutical product; реклама; фармацевтическая продукция; классификация жанров рекламы фармацевтической продукции; рекламные жанры

Other records

Астахова Ю., Сорокина Е., Пономарев Ф., Кашин Д., Никитин П., Гуриков Е., Алейникова А.
Успехи современного естествознания. Общество с ограниченной ответственностью "Издательский Дом "Академия Естествознания". 2014. P. 39-40