Испаноязычные топонимы США как средство повышения мотивации на занятиях по английскому языку

Статья посвящена роли испаноязычных топонимов США в формировании мотивации к изучению английского языка. Особое внимание уделяется расширению фоновых знаний студентов за счет топонимической лексики с акцентом на испанские географические названия в Соединенных Штатах.

Hispanic place names of the U.S. as a means of increasing the motivation of english language classes

The article is devoted to the role of the U.S. Hispanic place names in motovating students to learn English. Particular attention is paid to enhancing students' background knowledge by toponymic vocabulary with the emphasis on Spanish place names in the United States.

Authors
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
80-84
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
place names; history of the USA; spanish; state; english language teaching; топонимика; история Америки; испанский язык; штат; практика преподавания английского языка
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/131559/
Share

Other records