АНАЛИЗ ГЛАГОЛЬНЫХ ОШИБОК В ЦЕЛЯХ СОЗДАНИЯ УЧЕБНЫХ ПОСОБИЙ ДЛЯ СТУДЕНТОВ-ИНОСТРАНЦЕВ

В статье рассматриваются причины возникновения большого количества глагольных ошибок в речи иностранных учащихся. Приводятся цифровые данные, полученные на основании практических наблюдений, проводившихся с целью создания учебных пособий для аудиторной и самостоятельной работы (элементарный и базовый уровни владения языком). Описываются средства и меры по предотвращению подобных ошибок. Дается описание учебных специализированных пособий по глаголу.

The Analysis of Rhematic Errors for the Purposes of Student’s Textbook Creating

He article discusses the causes of the large number of errors in foreign students’ speaking. Digital data obtained on the basis of practical observations conducted with the aim of creating textbooks for class and individual work (elementary and basic levels) are brought. The methods and measures for preventing this type of errors are described. The description of the specialized training manuals on the verb for foreign students is given.

Authors
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
45-48
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 People’s Friendship University of Russia
Keywords
таблицы-схемы; грамматикализированные тексты; diagram charts; grammaticalized texts; linguistic; psycholinguistic reasons for rhematic errors; frequency of errors; verb vocabularies; лингвистические; психолингвистические причины глагольных ошибок; частотность ошибок; глагольные словники
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/131488/
Share

Other records