ИСТОРИЧЕСКИЙ ПУТЬ И СОВРЕМЕННОЕ СОСТОЯНИЕ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ В ШВЕЦИИ

Статья посвящена описанию истории развития и современного состояния науки, а также школьного и вузовского образования в Швеции. Особое внимание авторы акцентируют на эволюционном развитии научных идей в Швеции, а также на особенностях школьной педагогики и системы требований к организации и осуществлению учебного процесса в шведских вузах, определяя их место в современных процессах глобализации межкультурного пространства и гуманизации образования.

HISTORICAL WAY AND CURRENT STATE OF SCIENCE AND EDUCATION IN SWEDEN

This article is devoted to describing of history of development of modern science condition and school and university education in Switzerland. Special attention authors concentrate on evolutionary development of scientific ideas in Switzerland, also on particular qualities of school science and system of requirements to the organization and actualization of educational process in Switzerland universities, determining their place in modern process of globalization in intercultural space and humanization of education.

Authors
Namakshtanskaya I.E.1 , Romanova E.V. 2 , Novikova J.N.1 , Atanova G.J.1
Number of issue
8
Language
Russian
Pages
30-36
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture
  • 2 Russian University of Friendship of the People
Keywords
sweden; science; school; gymnasium; waldorf school; integration; humanization of education; teaching; cross-cultural communication; швеция; наука; школа; гимназия; вальдорфская школа; интеграция; гуманизация образования; педагогика; межкультурная коммуникация
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/129278/
Share

Other records

Karabuschenko N.B.
Социально-гуманитарные знания. Автономная некоммерческая организация Редакция журнала "Социально-гуманитарные знания". 2012. P. 4-11