Аттестация выпускников вузов в рамках компетентностного подхода

Обсуждается постановка проблемы, нуждающейся в решении для аттестации студентов в соответствии с требованиями новых государственных образовательных стандартов. Рассматриваются типичные ошибки авторов по вопросам оценки компетенций. Предлагается алгоритм оценки при аттестации в рамках компетентностного подхода на основе многостадийных измерений.

The assessment of high schools graduates within the competency approach

The statement of the problem which provides the decision for students assessment according to requirements of new State Educational Standards is discussed. Typical errors of authors concerning the competencies evaluation are considered. The estimation algorithm for assessment in the context of competencies approach is offered.

Authors
Publisher
Костромской государственный университет им. Н.А. Некрасова
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
270-273
Status
Published
Volume
18
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
competence; educational measurements; reliability; construct validity; content validity; predictive validity; meta-latent variable; one-dimensional measurement; construct; multistage measurements; компетенция; педагогические измерения; надежность; конструктная валидность; содержательная валидность; прогностическая валидность; мета-латентная переменная; одномерное измерение; конструкт; многостадийные измерения
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/129261/
Share

Other records