Роль контроллинга в антикризисном управлении

В статье подчеркивается роль контроллинга в антикризисном управлении в современных компаниях. Прежде всего,раскрывается то, что контроллинг может являться не только теоретической базой антикризисного управления, но и практической.Систему контроллинга следует внедрять тем предприятиям, для которых характерно снижение экономических показателей,появление новых целей, изменение или трудности в согласовании старых целей, неэффективные методы планирования, отсутствие каких-либо функций. Именно с помощью контроллинга можно оценить эффективность проводимых на предприятии антикризисных мер и при необходимости скорректировать их. Это позволит обеспечить устойчивое функционирование предприятия в условиях нестабильной среды, что особенно важно для российских компаний.

The role of controlling in frame of crisis management

The role of controlling in crisis management in modern companies is underlined in this article. Firstly it reveals that controlling canbe not only a theoretical basis of crisis management, but also its practical foundation. Controlling system should be adopted by companieswhich are characterized by economic performance declining, new goals appearing, changes or difficulties in agreeing of existing targets,inefficient planning methods, lack of any functions. It is by means of controlling can be assessed the effectiveness of the anti-crisis measures inthe company and if necessary to adjust them. This will provide sustainable functioning of business under an unstable environment, which isespecially important for Russian companies.

Authors
Number of issue
11-2
Language
Russian
Pages
26-28
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Russian university of friendship of the people
Keywords
controlling; crisis management; anti-recessionary measures; контроллинг; антикризисное управление; антикризисные меры
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/129046/
Share

Other records