Преодоление психолого-познавательных барьеров в Инновационной модели образования

В статье речь идет о методологических подходах к формированию инновационной модели образования. Упор на формирование модели реального учебного сознания обучающихся позволит поставить и решать проблему преодоления психолого-познавательных барьеров в обучении. Одной из возможностей устранения психолого-познавательных барьеров на этом пути являются новые дидактические принципы.

Overcoming of psihologiCAL-informative barriers In Innovative model of formation

In article it is a question of methodological approaches to formation of innovative model of formation. The emphasis on formation model of real educational consciousness of the trained will allow to put and solve a problem of overcoming of psishological-informative barriers in training. One of possibilities of elimination of psishological-informative barriers on this way are new didactic principles.

Authors
Number of issue
10
Language
Russian
Pages
168-172
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
psishological-informative barriers; formation; innovative model of formation; психолого-познавательные барьеры; образование; инновационная модель образования
Share

Other records